Ons programma is een toewijding
en geen tekst voor schepenpostjes...
Op 13 oktober stemt U om de volgende Gemeenteraad te kiezen, die U zal vertegenwoordigen voor de komende 6 jaren.
voor de komende 6 jaar.
Op zoek naar continuïteit of verandering?
- Stemmen om 2 geweigerde verkavelingen net voor de verkiezingen dan finaal te laten vergunnen ??
- Is het terecht dat bewoners het schepencollege naar de Raad van State moet vervolgen om te winnen tegen beton? Lees het persartikel 'Bewoners Tiendeschuurveld'.
- Is het veilig om de openbare verlichting om 23.00 uur uit te laten om economische redenen? Er zijn ondertussen enorme middelen beschikbaar voor zoveel verkiezingsposters langs de wegen.
- Gebrek aan politie-inspecteurs op het terrein voor veiligheid, controles tegen inbraken en bestrijden van pendelaars in straten voor plaatselijk verkeer.
- Gebrek aan “Quick-Win”-initiatieven tegen sluikstorters. Vervolging van overtreders te zwak.
- Wenst U 58€ boete betalen door iemand te gaan afzetten in een straat met ANPR camera ?
- Enkele lokale politieke partijen hekelen de vloed van anderstaligen, maar vergunnen grote nieuwbouwprojecten, waarbij minder dan 20% van de inwoners Nederlandstalig zal zijn.
- Doorgaan met een schepencollege dat zonder verzet Werken aan de Ring zonder voorwaarden toelaat die schadelijk zijn voor omwonenden.
- Vindt u het normaal om meer dan 4 weken te wachten op een afspraak voor een identiteitskaart of rijbewijs en 1 medewerker en 5 lege loketten te zien op de dag van de afspraak?
- Is het normaal dat Woontrots (Elk zijn huis) een groot aantal woningen in Acaciawijk meer dan 10 jaar ongebruikt heeft laten liggen, maar dit jaar 24 bijna nieuwe studio's heeft gekocht in het Woluwe Promenade gebouw?
- De website van de gemeente voor het aankondigen van problemen (verlichting, toestand van de wegen of afval) is ontworpen om je af te schrikken. Probeer het eens!
- Als het U lukt om contact op te nemen met een medewerker van de gemeente, is het dan normaal dat U wordt doorverwezen naar Fluvius voor een probleem met straatverlichting of Agentschap Wegen en Verkeer voor problemen met fietspaden? De gemeente wordt verondersteld bewoners te helpen.
Stop Beton kan Zaventem beter laten beheren !
De nutteloze en dure afbraak van het knooppunt Ring-A201 zal plaats maken voor een kruispunt met verkeerslichten. Oversteken van dit kruispunt aan 90 km/u zal niet meer mogelijk zijn. Bovendien is de Woluwelaan net definitief afgesneden richting Diegem. U moet dus in de file moeten staan op de Ring om er te geraken. Geen tegenstand van het schepencollege. ” "Rij maar door, er valt hier niets te zien. " is niet aanvaardbaar.
De werken omvatten ook een fietstunnel onder de Strabet rotonde. De Vilvoordelaan zal minstens 9 weken afgesloten zijn. Dit is een geheim dat niet voor 13 oktober bekend mag worden gemaakt!
Het doel van alle traditionele partijen is de bouw van nieuwe woningen aan de rand van Brussel mogelijk te houden vanwege de bevolkingsgroei. Natuurlijk moet iedereen een dak boven zijn hoofd hebben. De druk om te bouwen is enorm. Alleen de kleine onafhankelijke partijen die hun kiezers volgen, trappen op de rem: stop beton in mijn gemeente!
Het slopen van oude huizen die hun beste jaren hadden in Brussel is geen gemakkelijke taak. Het is veel gemakkelijker om te bouwen in de groene ruimten in de buitenwijken. Sinds 2024 zijn de stedenbouwkundige voorschriften van het Vlaams Stedelijk gebied rond Brussel (VSGB) versoepeld, zodat er sneller gebouwd kan worden.
De ex-PWC-gebouwen op de Woluwedal worden weldra omgebouwd tot flatgebouwen, wat ons 900 nieuwe bewoners zal opleveren. Idem in Sterrebeek aan de Mechelse Steenweg. Meer en meer mensen, maar op dezelfde wegen, dezelfde gemeentelijke kribbe, verplicht reserven voor het containerpark, enz.
Met de huidige groei van 2,7% per jaar en 36.500 inwoners in 2024, zullen we 56.500 inwoners hebben in 2040. Deze trend moet worden verlaagd!
Stop Beton zal een gemeentelijke toelage bevorderen op abonnementen van De Lijn voor kinderen om de mobiliteit te verbeteren. Deze techniek wordt door alle buurgemeenten gebruikt.
Een jaarabonnement bij De Lijn kost voor een tiener 215€/jaar . Een MIVB abonnement in Brussel kost 12€/jaar zelfs indien de tiener in Zaventem woont!
De Lijn-premies door de buurgemeenten zijn in Beersel: 50% van de abonnementsprijs, Hoeilaart 20% korting, Kraainem 20%, Kortenberg: €1/reis, Leuven, Tervuren etc. = gratis reizen voor iedereen tijdens nachturen.
Het is ook essentieel om de dienstverlening te verbeteren door afspraken met De Lijn.
De openbare verlichting 's nachts laten branden ofwel ten minste tot 24:00 of 1:00 uur.
De gemeente moet de overgang naar LED-verlichting versnellen. Hoe dan ook, Europa zal het vanaf 2026 onmogelijk maken om nog SON- en natriumlampen te kopen. Zaventem heeft wat in te halen.
Op dit moment wordt er bespaard door alle verlichting uit te schakelen. In andere gemeenten wordt bespaard door de LED-verlichting 's nachts te dimmen.
Naast “Gasboetes” zullen we pleiten om juridische stappen te ondernemen tegen sluikstorters. Palen met camera's (ook nepcamera's) op strategische punten zullen het probleem verminderen.
Als U afval vindt, kan U contact opnemen met sluikstort@interza.be om het te laten verwijderen.
Reservaties voor het containerpark zou enkel op zaterdag verplicht moeten zijn.
Het is een voorverkiezingsgeheim, maar de nieuwe opritten naar de Henneaubrug vanuit de Woluwedal zullen permanent worden afgesloten om het verkeer door Zaventem te verminderen. U zal door Sint-Stevens Woluwe moeten rijden via de Belgicastraat. De gemeente is van plan om de weg ter hoogte van Aston Martin te verbreden. Hierdoor zal er ook meer verkeer zijn in Zaventem via de Grote Daalstraat. Dit idee is afkomstig van de Werkvennootschap die het nieuwe kruispunt aan de Tramlaan te Sterrebeek heeft ontworpen en beheerd.